måndag 2 februari 2009

TOKIG!

Jag har sån konstant otur med saker som jag köper!

Jag beställde, i början på december, en blender från ett härligt företag på nätet som jag inte tänker nämna vid namn. Jag var överlycklig eftersom det var halva priset mot att köpa i butik och därmed blev det möjligt att köpa den.
Det var snabb leverans violket var en fördel eftersom vår hade gått sönder och alla som känner oss vet hur besatta vi är av vår blender och våra fruktsmuttisar. Nåväl, blendern kom efter några dagar och jag går hem för att provköra den. Jag trodde den skulle flyga i luften. Det lät som att jag försökte mixa lite skruvar och muttrar! Så jag ringde tillbaka till företaget och berättade om felet och de sa att jag skulle skicka tillbaka den och så skulle jag få en ny. Sa jag att det här var i början på december?? Precis innan vi åkte till Brasilien fick jag ÄNTLIGEN lapparna som jag skulle klistra på kartongen för att skicka tillbaka.

När vi kom hem från Brasilien letade jag snabbt igenom posten för att se om vi hade ett litet paket att hämta ut men inte då. Men jag hade fått ett mail där det stod att de hade godkänt felet och att jag skulle få en ny. Inget hände. Då ringde jag och fick till svar att de hade GLÖMT skicka en ny men att det skulle göras snarast.
Dagen efter ringer de tillbaka och informerar om att produkten är slut för tillfället och att de inte vet när den kommer in igen. De frågar också om jag vill ha tillbaka pengarna. Jag tänkte att det är väl bäst så så de inte glömmer mig igen och så lägger jag bara en ny beställning och betalar den nya fakturan. Det är bara en liten detalj. Priset på varan har plötsligt gått upp 700:-!!
Jättearg ringer jag för att stoppa utbetalningen. Efter allt strul tänker jag inte betala såpass mycket mer för samma vara. Betalningen hade skickats ut men han skulle se vad han kunde göra med priset på den nya och höra av sig. Sen fick jag papper från de som ska betala ut pengarna och då visar de sig att det är 150:- för LITE!

Så idag ringde jag och berättade allt och dessutom så var jag ännu argare för att den här människan som skulle ringa tillbaka har fortfarande inte ringt och det är över en vecka sen.
Stackars lilla tjejen som fick stå ut med att höra alla arga känslor. Hon skulle lägga in allt som högsta prioritet och hon skulle personligen se till så att allt ordnade sig så snaaaart som möjligt.
Jag vill bara ha min blender!!! NU.

Eller i och för sig... de kanske skulle kunna få kompensera allt lidande (?) med en liten fin dammsugare som kan stå i hallen.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vilken soppa :-o. Blir lite nyfiken på vilket bolag man ska skippa att beställa ifrån ;-)?

Anonym sa...

Men så störande! Och tyvärr måste jag säga att dammsugaren inte är nåt vidare...vi fick också en sån som kompensation för att vår diskmaskin var försenad...men som sagt, den är ju snygg i alla fall och nog bra för att suga upp smulor ;-) Hoppas Elsa kryar på sig! Får se till att ta en promme och lite lek när de är friska igen. Kram!